
Så kan du bli kontaktad av oss
Vem är det som ringer?
Vi arbetar med Dote, ett externt telemarketingföretag som vi har ett långsiktigt samarbete med och stort förtroende för. Vi stämmer regelbundet av deras arbete för att säkra samtalens kvalitet. Om du får ett samtal av vår samarbetspartner så kommer de alltid att presentera sig och berätta att de ringer på uppdrag av Röda Korset.
Anledningen till att vi ringer är enkel: så länge människor drabbas av krig och katastrofer är det vår uppgift att göra allt vi kan för att ingen ska lämnas ensam i en katastrof.
Vilka nummer ringer Röda Korset från?
- 0761015562
- 0761015564
- 0755584722
- 0755584723
- 0755584724
- 0755584725

Blir du månadsgivare så ser du till att vi kan finnas på plats både före, under och efter en katastrof. Din gåva räddar liv, varje månad!

Här kan du som månadsgivare höja ditt månadsbelopp och hjälpa ännu fler människor i katastrofer världen över.
Har du fått ett SMS?
Ibland skickar vi SMS till personer som anmält att de vill bli månadsgivare.
När du tackat ja till ett bli månadsgivare i samtal med vår telemarketingbyrå får du ett autogiroformulär skickat till dig. Har du bett att få det på mail eller SMS får du en länk till autogiroanmälan, som bland annat innehåller texten loxysoft.scrive. Dessa två företag samarbetar med oss och vår telemarketingbyrå och länken är helt säker att klicka på.
Om du har fyllt i en talong för att bli månadsgivare men inte uppgett fullständiga uppgifter så kommer du få ett sms från oss via nummer 070-903 29 46 12. Du kan komplettera dina uppgifter genom att svara på sms:et, ringa till oss eller skicka in uppgifterna via brev till:
Röda Korset
DirektDialog
Hornsgatan 54 (Box 17563)
118 91 Stockholm.
Ber vi om ditt personnummer?
Ibland ber vi om ditt personnummer. Anledningen är att vi vill säkerställa att det är rätt person vi pratar med om du tackar ja till att bli månadsgivare. Att lämna ut sitt personnummer är frivilligt så det är bara att säga att du inte vill lämna ut det över telefon.
Ber vi om ditt kontonummer?
Om du har träffat någon av våra värvare på stan eller när vi har knackat dörr så har du kanske fyllt i en talong tillsammans med dom. För att veta vilket konto du vill att månadsgivandet ska dras ifrån så frågar vi dig därför om kontonummer när vi ringer för att komplettera din talong.