Så kan du bli kontaktad av oss
Så kan du bli kontaktad av oss
För att du ska känna dig säker på att det är Röda Korset som ringer berättar vi här lite mer om hur vi arbetar med telemarketing och samlar de telefonnummer vi ringer från.
Vem är det som ringer?
För att rekrytera månadsgivare via telemarketing arbetar vi tillsammans med Dote AB, ett externt telemarketingföretag som vi har ett långsiktigt samarbete med och stort förtroende för. Vi stämmer regelbundet av deras arbete för att säkra samtalens kvalitet. Om du får ett samtal av vår samarbetspartner så kommer de alltid att presentera sig och berätta att de ringer på uppdrag av Röda Korset.
Anledningen till att vi ringer är enkel: så länge människor drabbas av krig och katastrofer är det vår uppgift att göra allt vi kan för att ingen ska lämnas ensam i en katastrof.
Vilka nummer ringer Röda Korset från?
Vi kan kontakta dig från något av dessa nummer:
- 0761015562
- 0761015564
- 0751798939
- 0751798940
- 0751013700
- 0751013701
- 0751013813
- 0751013814
- 0751013870
- 0751013871
- 0751012206
- 0751012207
Har du fått ett SMS eller mail av oss?
När du tackat ja till ett bli månadsgivare i samtal med vår telemarketingbyrå får du ett autogiroformulär skickat till dig.
Har du bett att få det på mail eller SMS får du en länk till autogiroanmälan, som bland annat innehåller texten loxysoft.scrive. Dessa två företag samarbetar med oss och vår telemarketingbyrå och länken är helt säker att klicka på.
Om du har fyllt i en talong för att bli månadsgivare men inte uppgett fullständiga uppgifter så kan du få ett sms från oss via nummer 070-903 29 46 12. Du kan komplettera dina uppgifter genom att svara på sms:et, ringa eller maila till oss eller skicka in uppgifterna via brev.
Ber vi om ditt personnummer?
Ibland ber vi om ditt personnummer. Anledningen är att vi vill säkerställa att det är rätt person vi pratar med om du tackar ja till att bli månadsgivare. Att lämna ut sitt personnummer är frivilligt så det är bara att säga att du inte vill lämna ut det över telefon.
Ber vi om ditt kontonummer på telefon?
Om du anmält dig som månadsgivare men vi har svårt att koppla ett autogiro till kontot du angivit behöver annälan kompletteras. Vi kontaktar dig då och för att veta vilket konto du vill att månadsgivandet ska dras ifrån så frågar vi dig om kontonummer.