Plats: Göteborg
Du förväntas att:
- Samla in rekryteringsbehov från verksamheterna
- Administrera och förmedla uppdrag i relevanta kanaler
- Ta emot och hantera intresseanmälningar
- Intervjua och matcha volontärer till rätt uppdrag
- Introducera nya volontärer till verksamheternas volontärledare
- Vara ett stöd i introduktion och utbildning av nya volontärer
- Vid behov organisera och delta i informationsmöten
- Inom ramen för ditt uppdrag vara en del av Svenska Röda Korsets krisberedskap och vara beredd att utöka ditt engagemang vid en kris
Du åtar dig att:
- Ha en kontinuerlig dialog med verksamheterna och deras volontärledare
- Sköta löpande administration och hantering av uppdrag och intresseanmälningar
- Tillsammans med teamet bidra med idéer för att utveckla rekryteringsprocessen på kreativa sätt
Du brinner för Svenska Röda Korsets människosyn och humanitära värderingar. Röda Korsets grundprinciper är vägledande i allt frivilligarbete och inom uppdraget skriver du på ett sekretessavtal samt genomgår de obligatoriska utbildningar och introduktioner som krävs.
- Är genuint intresserad av människor och trivs i kontakt med andra
- Är kommunikativ
- Har god administrativ förmåga, sinne för ordning och uppskattar struktur i ditt arbete
- Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Hybrid - Uppdraget kan genomföras på distans från egen dator lika väl som tillsammans i grupp i kretsens lokaler